Blog

JAK ZAPLANOWAĆ RELACJĘ NA INSTAGRAMIE – PORADNIK

Jeśli jesteś użytkownikiem social mediów na pewno wiesz czym są relacje na Instagramie. Te krótkie stories zdominowały rynek, odsuwając posty i klasyczne zdjęcia na dalszy plan. To właśnie one są ważną składową budowania pozycji na Instagramie, a dodawane regularnie przynoszą wiele wymiernych korzyści. Skoro tak ważna jest systematyczność, to… jak z wyprzedzeniem zaplanować relację na Instagramie? Czy służy do tego jakaś aplikacja?

PLANOWANIE RELACJI NA INSTAGRAMIE

Codzienne pilnowanie harmonogramu i pamięć o regularnym tworzeniu relacji na dłuższą metę może wydawać się problemem. Tym bardziej, jeśli w grę wchodzi obsługa kilku kont, a ty chciałbyś odpocząć w weekend. Czy jest na to rozwiązanie? Jeszcze niedawno planowanie z wyprzedzeniem stories na Instagramie nie było tak oczywiste, jak robi się to od lat np. z postami. Na szczęście technologia i udogodnienia idą do przodu, wobec czego kwestią czasu było stworzenie odpowiednich narzędzi do zaplanowania także i tych do niedawna „swobodnych” relacji. Czas to pieniądz i twórcy mediów społecznościowych doskonale o tym wiedzą! Stories, najczęściej kojarzone z udostępnianiem bieżących wydarzeń, od 2021 roku możemy ustawić i opublikować także z poziomu telefonu czy nawet komputera.

APLIKACJA DO PLANOWANIA RELACJI NA INSTAGRAMIE

Wiemy już, że zaplanowanie stories na instagramie obecnie nie jest problemem i każdy, kto obsługuje konto biznesowe może to zrobić. Jest to niezwykle przydatna opcja, która niestety nie jest dostępna (jeszcze) z poziomu samego Instagrama. I tu z pomocą przychodzą nam różnego rodzaju aplikacje, mające na celu jak najbardziej ułatwić i usprawnić nam naszą codzienną pracę. Jedną z najpopularniejszych, i co ważne bezpłatnych, jest dedykowany Instagramowi i Facebookowi Meta Business Suite – to właśnie na tej aplikacji dzisiaj się skupimy.

PLANOWANIE STORIES W APLIKACJI BUSINESS SUITE NA TELEFONIE

Prawdopodobnie każdy użytkownik, prowadzący przynajmniej jeden profil w mediach społecznościowych, miał kiedykolwiek styczność z Meta Business Suite. Ta aplikacja nie tylko usprawnia pracę, ale i pomaga w tworzeniu harmonogramu postów czy relacji zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Aby z niej skorzystać wystarczy ściągnąć ją ze sklepu Google Play bądź App Store i zalogować się na swój profil Facebookowy, z którego zarządzamy stronami. W następnym kroku klikamy w swoje zdjęcie w lewym rogu i wybieramy interesujący nas fanpage. Dalej, na samym dole ekranu, znajdziemy niebieski znak plusa, a gdy w niego stukniemy wyświetli nam się lista rzeczy, które możemy wykonać z poziomu aplikacji – w nich m.in. utworzenie i zaplanowanie relacji na Instagramie. Brzmi prosto? Zatem działamy!

JAK UTWORZYĆ HARMONOGRAM STORIES W APLIKACJI BUSINESS SUITE

Następnym krokiem w zaplanowaniu relacji na Instagramie jest już utworzenie konkretnych stories i wrzucenie ich w harmonogram publikacji. Po kliknięciu w niebieski plusik i przejściu do interesującej nas opcji, wybieramy zdjęcie/grafikę z naszego telefonu. Gdy już pojawi się ono na naszym ekranie – działamy. Tu musimy wspomnieć, że minusem planowanych relacji niestety jest ograniczony panel ich edytowania. Co zatem możemy dodać z poziomu aplikacji? Tekst, link, naklejki/gify, ankietę, a także oznaczenia marek/osób czy hasztagi. Zatem mimo, że opcje tworzenia stories w Business Suite są limitowane, to mamy tu wszystko, co potrzebne jest do zaplanowania podstawowego stories. A więc, gdy już skończyliśmy naszą pracę, gotową relację możemy zaplanować – zrobimy to w następnym kroku. Tu bowiem zaczynamy tworzyć harmonogram, ustawiając poszczególne stories na instragramie na konkretne dni, a nawet godziny (możemy zrobić to z dokładnością co do minuty). Potem kalendarz zapisanych już relacji możemy podejrzeć w terminarzu – znajdziemy go klikając w trzy paski po prawej stronie dolnego menu. Teraz stworzone przez ciebie stories nie wymagają już żadnej ingerencji i opublikują się same w wyznaczonym czasie. Gotowe!

STORIES NA INSTAGRAMIE – JAK DODAĆ RELACJE NA INSTAGRAM Z KOMPUTERA

Pewnie nie jeden raz zastanawialiście się czy Instastory można dodać z poziomu komputera. Pozornie wydaje się to mało możliwe, jednak prawdą jest, że nie jest to żaden problem! Aplikacja Meta Business Suite dostępna jest także na desktop, w związku z czym nie ma przeciwskazań, aby planować swoje relacje także za pomocą komputera. Mechanizm jest dokładnie taki jak, jak w przypadku działań przez telefon.

INNE APLIKACJE DO PLANOWANIA STORIES

Oprócz opisanej wyżej Meta Business Suite istnieją także inne aplikacje, umożliwiające planowanie relacji na Instagramie. W dużej części są jednak płatne, a darmowe wersje mają dość ograniczony zakres. Nie znaczy to jednak, że nie są warte zainteresowania! Bardzo popularne Storrito to dobra opcja dla kogoś, prowadzącego biznes, którego praca obejmuje bardziej zaawansowane działania w social mediach. Dużym plusem jest to, że przy edycji pliku możemy korzystać z wielu funkcji, które nie są oferowane przez Meta Business Suite. Przykładem są niestandardowe fonty czy np. pytania.  Co więcej, w Storrito znajdziemy także gotowe szablony, z których możemy skorzystać przy tworzeniu naszych grafik. Założenie konta jest proste i intuicyjne, a korzystanie z aplikacji nie powinno być żadnym problemem. Wybór, którą opcję wybrać, należy jedynie do użytkownika i tego, na jakich funkcjach najbardziej mu zależy.

PLANOWANIE INSTASTORY – PODSUMOWANIE

Możliwość utworzenia harmonogramu relacji na Instagramie to nie lada ułatwienie dla wszystkich twórców oraz marek, działających na co dzień w social mediach. Duży wybór aplikacji do planowania stories to także spory plus – dzięki temu każdy może zdecydować się na coś, co odpowiada mu najbardziej – zarówno jeśli mówimy o interfejsie aplikacji, jak i o samych oferowanych przez nią funkcjach. To, na co warto zwrócić uwagę, to to aby zaplanowane już relacje publikowały się same, bez potrzeby naszej ingerencji, jak dodatkowe potwierdzenie tuż przed wysłaniem stories w świat internetu. W końcu o to chodzi, aby maksymalnie nas odciążyć i usprawnić cały proces! Pamiętajmy, że regularne dodawanie zarówno relacji, jak i samych postów w social mediach, krok po kroku buduje pozycję naszego profilu i pozwala docierać do nowych potencjalnych odbiorców. To właśnie synergia naszych działań wpływa na efekt końcowy, tak więc zabierajmy się do pracy!

Galeria zdjęć

Wykorzystane kompetencje