Blog

Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU

Minęły dwa miesiące od głośnego launchu platformy multibrandowej About You w Polsce, a o imprezie nadal mówi się jako o najważniejszym wydarzeniu minionego sezonu. Jak to możliwe, że nieznana nikomu wcześniej marka przebiła się do pierwszej ligi modowego rynku e-commerce w Polsce?

Marka About You zgłosiła się do naszej agencji Aliganza, z następującym założeniem: wchodzimy na polski rynek, zależy nam na jak największych zasięgach i chcemy to zrobić z pomocą Instagrama. To było dla nas prawdziwe wyzwanie, ale kierunek był jeden – Influencerzy.

– Kojarzysz ten sklep internetowy About You?
– Aa, to ta marka, na której imprezę przyszli wszyscy?

Ten dialog, zasłyszany pewnego dnia w metrze, utwierdził nas w przekonaniu, że Influencer Marketing i Celebrity Endorsement to prawdziwy kombajn marketingowy. Te dwa obszary promocji, odpowiednio ze sobą połączone, działają jak dobrze naoliwiona maszyna i są w stanie udźwignąć ciężar każdej „misji niemożliwej”, jaką jest wprowadzanie na rynek nowych koncepcji i rozwiązań. Jeśli śledziliście imprezę i zastanawialiście się co nas podkusiło żeby zaprosić na nią niemal wszystkie polskie Gwiazdy, w trzech podpunktach omawiamy zrealizowane dzięki temu cele biznesowe i ich specyfikę.

1. Cel: zbudowanie świadomości marki.

Oczywiście świadomość marki kształtuje się znaczne dłużej niż podczas jednej wieczornej imprezy, ale zawsze pierwszym krokiem jest spowodowanie, że marka zaistnieje – choć na chwilę – w głowach odbiorców. Na symboliczny wielki start platformy About You zaproszonych zostało prawie 60 Gwiazd, o łącznej liczbie osób obserwujących aż ponad… 21 milionów! Nawet jeśli tylko do połowy z nich dotarła informacja o nowym produkcie, to mamy do czynienia z zasięgiem, z którym konkurować może jedynie telewizja (choć nie tak celnie).


scena z: Małgorzata Rozenek-Majdan, Radosław Majdan, SK:, , fot. Podlewski/AKPA

2. Cel: przekierowanie ruchu na stronę About You.

Kręcone na miejscu wydarzenia Instastories nie tylko pokazywały atrakcje i klimat imprezy, ale zawierały też swipe-up linki, dzięki czemu przejście na stronę platformy było możliwe za jednym ruchem. Wszystkie relacje Instastories zaproszonych Gwiazd zostały obejrzane łącznie przez ponad 4 miliony unikalnych użytkowników; oczywiście nie każdy kliknął w link, ale responsywność obserwujących była imponująca.

3. Cel: zbudowanie pozytywnych i różnorodnych skojarzeń.

Na wydarzeniu pojawiło się dużo Influencerów reprezentujących różnorodne dziedziny, z wielu przedziałów wiekowych, o różnym stylu czy profesji. Nie była to formalna gala, a prawdziwa impreza, na której każdy poczułby się swobodnie. Event oraz jego goście pozwolili na zaprezentowanie wizerunku marki jako luźnej, przyjaznej, różnorodnej, na czasie, innymi słowy: dla każdego. Dzięki takiemu zabiegowi i sporej dywersyfikacji grona zaproszonych osób, nietrudno utożsamić się z marką niezależnie od własnego wieku, płci lub stylu. Dzięki temu uzyskaliśmy w sumie ponad 260 000 polubień pod postami dotyczącymi About You.

Zapraszając na wydarzenie Gwiazdy, warto zadać sobie pytanie, na czym najbardziej nam zależy w kontekście ich obecności. W tym wypadku nadrzędnym celem było dotarcie do jak największego grona potencjalnych Klientów za pomocą Instagrama, a zasięg kampanii i jej rezultaty warte były zainwestowania w agencję influencer marketingu, a w szczególności Celebrity Endorsement. A imprezę na pewno zapamiętamy jeszcze na długo!

Tekst: Kasia Piersa

Galeria zdjęć

Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU Impreza którą zobaczyły 4 miliony osób: case study ABOUT YOU

Wykorzystane kompetencje