Blog

Więcej niż wnętrze. Przykład działań komunikacyjnych na podstawie marki Jotex

Od ponad roku nasze domy stały się dla nas niejako centrum wszechświata. Tu zaczynamy dzień, pracujemy, jemy, odpoczywamy, spędzamy czas z bliskimi. Nic więc dziwnego, że zaczęliśmy zwracać większą uwagę na przestrzeń wokół nas. Gdzie szukamy inspiracji? Oczywiście online. Lider w sprzedaży artykułów do aranżacji wnętrz i promotor skandynawskiego designu, marka Jotex, szturmem wkroczyła na polski rynek, codziennie zmieniając oblicze wnętrzarskiego marketingu. Sprawdźmy jej niekonwencjonalne podejście do komunikacji.

Europejska ekspansja

Szwedzka marka działająca od 1963 roku dzisiaj jest pionierem sprzedaży wykorzystującym zaawansowany e-commerce. Swoje artykuły sukcesywnie sprzedaje w całej Skandynawii, gdzie każdy kraj posiada własną platformę. Pod koniec 2020 Jotex otworzył się na rynek europejski i rozpoczął promocję także w Polsce.

Strategią marki jest szczególne nastawienie na sprzedaż online. Firma nie posiada sklepów stacjonarnych i kieruje się tzw. zasadą online-only. Świetnie porusza się w środowisku digitalowym, a szczególnie w mediach społecznościowych. Celem marki jest promowanie koncepcji “home-fashion”, gdzie sprzedaż produktów do aranżacji wnętrz spotyka marketing modowy.

Markę i jej nieszablonowe podejście możemy obserwować na kanałach społecznościowych, gdzie oprócz przemyślanych  kampanii odnajdziemy dzienną dawkę inspiracji. Jotex zwraca szczególną uwagę na content na Instagramie, co do tej pory było głównie domeną marek modowych. Wiemy jedno – to działa!

Influencer marketing jako narzędzie marki

W przypadku Jotexa budowanie wizerunku marki polega na są przemyślanych i nieszablonowych kampaniach, do których do współpracy zaprasza równie oryginalne osobistości. Marka głównie nastawiona jest na kobiety i to przede wszystkim je stara się promować.

W taki sposób powstała kampania #YouDoYou, do której zaproszono influencerów oraz artystów. Każda z poszczególnych sesji przedstawia innego twórcę promując różne postawy, styl życia czy estetykę. Wszystko to za pomocą nietuzinkowych sesji z wykorzystaniem artykułów marki oraz pracy znakomitych fotografów i scenografów.

Jednocześnie, wraz z wejściem marki Jotex na rynek polski, podjęcie współpracy  z naszymi rodzimymi influencerami było naturalną konsekwencją globalnej strategii. W ten sposób zaprosiliśmy do udziału w promowaniu marki blogerkę Kasię Tusk oraz aktorkę Klaudię Halejcio. Wybór padł nieprzypadkowo, gdyż obie influencerki wyróżnia nietuzinkowe podejście do aranżacji wnętrz oraz własna, oryginalna estetyka. Oprócz działań marketingowych na Instagramie, o marce Jotex możemy przeczytać w jednym z grudniowych postów na blogu Kasi Tusk – MakeLifeEasier.

Aliganza x Jotex

Jednak feed na Instagramie to nie wszystko. Gdy w listopadzie do grona klientów Aliganzy dołączył Jotex, wspólnie z marką zaaranżowaliśmy przestrzeń w naszym showroomie – w całości z wykorzystaniem jej artykułów. W ten sposób powstało wyjątkowe miejsce, którym chcemy się dzielić oraz udostępniać do projektów artystycznych czy sesji zdjęciowych.

Nasza przestrzeń została zaprojektowana w nowoczesnym stylu z paryskim sznytem. Do jej aranżacji wykorzystano jasną paletę kolorystyczną o ziemistych odcieniach. Materiały zaś to głównie naturalne surowce oraz ciemne drewno. Wzór na komodzie idealnie podkreśla wygląd oryginalnego parkietu w jodełkę, zaś dobór dodatków uwidacznia organiczność wnętrza. Nowoczesne meble i akcesoria w połączeniu z klasycznym charakterem kamienicy dodają miejscu elegancji i ponadczasowości. Czy nie brzmi to jak klucz do aranżacji przestrzeni idealnej?

Sekretem Jotexa jest dbanie niemalże o każdy szczegół. Ważny jest bowiem efekt końcowy, będący synergią poszczególnych elementów. Meble i akcesoria świetnie wyglądają razem, ale postawione osobno również stworzą efekt WOW. Ceramika, oświetlenie czy tekstylia mają takie samo znaczenie, jak kanapa, stół czy komoda. To dzięki nim możemy bawić się wnętrzem, niczym bawimy się modą. Odkąd dom stał się naszym życiem doceniamy to podwójnie!

Autor: Diana Morzy

Galeria zdjęć

Wykorzystane kompetencje