Blog
Spójny feed z angażującym contentem to marzenie niejednego użytkownika mediów społecznościowych. Co zrobić, aby zostać zauważonym i docenionym przez interesujących nas odbiorców? O tym przeczytacie w krótkim poradniku Weroniki Kościstej, Content Designera w Aliganzie.
- Wyznacz strategię i realizuj ją krok po kroku
Nie zaczynaj swoich działań w social media bez strategii, ponieważ udostępnianie zdjęć czy postów dla ,,samego udostępniania’’ może doprowadzić do komunikacyjnego chaosu, a tego na pewno nie chcesz.
Postaraj się, żeby Instagramowy content był spójny z Twoimi pozostałymi kanałami komunikacji (np. Facebook, strona internetowa, sklep online). Dzięki temu wykreujesz określony wizerunek i trafisz do konkretnej grupy odbiorców, która się z nim utożsamia. Będą oni chętniej udostępniać Twoje zdjęcia (lub zdjęcia z Twoim produktem czy te zrobione w miejscu, w którym prowadzisz działalność), a to z kolei wpłynie na zwiększenie zasięgu Twojego profilu. Pamiętaj, user generated content sprawi również, że Twoja marka zyska na wiarygodności!
Feed: Dom Mody Klif w Warszawie
- Wybierz tematykę zdjęć
Zwróć uwagę na rodzaje zdjęć, które udostępniasz. Stwórz tzw. bloki tematyczne (np. flatlay, streetstyle, produkt na jednolitym tle) – postaraj się, żeby nie było ich więcej niż trzy.
- Postaw na jakość
Jeśli sam robisz zdjęcia, staraj się je robić z odpowiedniego poziomu, czyli nie ustawiaj aparatu ani zbyt wysoko, ani zbyt nisko. Znajdź linię (np. krawędź budynku, horyzontu, ściany, drzwi, stołu) i uchwyć ją tak, by znalazła się w pozycji jak najbardziej równoległej względem krawędzi zdjęcia. Drobne odchylenia poprawisz później w programie do obróbki zdjęć. Robiąc zdjęcia telefonem pamiętaj, żeby zawsze przecierać obiektyw (możesz użyć do tego ściereczki do okularów lub bawełnianej koszulki).
Feed: Elisabeth Passion
- Możesz wykorzystać drobną obróbkę zdjęć
Filtry często pomagają w ujednoliceniu zdjęcia, tzn. podkreślają to, co jest na nim lepsze i niwelują minimalne błędy, które popełniliśmy przy doborze światła. Im mniej filtrów stosujesz, tym lepiej. Ogranicz się do 1-2 i na nich bazuj. Podobna kolorystyka wpłynie na spójność Twojego profilu.
Sprawdź popularne trendy dotyczące set designu i obróbki zdjęć na Instagramie.
- Ułóż zdjęcia w spójny feed
Nie bez znaczenia pozostaje również ułożenie zdjęć. Zdjęcia, na których się dużo dzieje warto odseparować od siebie tymi spokojniejszymi, z mniejszą ilością elementów. Jeśli na samym początku stworzyłeś bloki tematyczne – nie będziesz miał z tym najmniejszego problemu. 😊
Feed: Miniso Polska
- Bądź konsekwentny
Nie zapomnij, że realizujesz początkowo opracowany plan. Spójna treść to podstawa sukcesu! Od teraz udostępniając zdjęcie, myśl nie tylko o tym jednym, ale również o kolejnych dziewięciu, które dodasz i o ostatnich dziewięciu, które dodałeś. Tym sposobem dotrzesz do swoich odbiorców i na pewno zatrzymasz ich na dłużej 😊
Feed: Weronika Koścista
Jeżeli potrzebujesz pomocy przy produkcji contentu zgłoś się do nas, pomożemy.
Autor: Weronika Koścista
Galeria zdjęć
Wykorzystane kompetencje