Blog

INSTAGRAM odblokowuje możliwości zakupu w aplikacji

Instagram ogłosił właśnie plany dotyczące nowej funkcji dokonywania zakupów, która pozwoli użytkownikom na zakup produktów wprost z udostępnianych w aplikacji zdjęć. To bardzo istotny komunikat dla branży mody, która już od dawna upatrywała możliwości sprzedażowych na tej popularnej platformie.

Opcja zakupów na Instagramie to nie jest mała rzecz. Profile dostępne na platformie są głównym narzędziem marketingu i konwersji dla wielu marek, umożliwiając im bezpośrednie kierowanie informacji do konsumentów dotyczących nowych produktów i kampanii.

„Stworzenie przez Instagrama możliwości zakupu w aplikacji było tylko kwestią czasu. Jak zwykle jako pierwsi będą testowali ją modowi giganci – Nike (który, co ciekawe, ogłosił, że powoli wycofuje większość swoich działań z braterskiego Facebooka), Burberry i multibrandowa platforma Revolve – opcje zakupu przez Instagrama nie zostały jeszcze udostępnione polskim użytkownikom – na początku z pewnością wkroczą na najbardziej rozwinięte digitalowo rynki jak Stany Zjednoczone czy Japonia. Zagadką pozostaje tajemniczy procent, który twórcy aplikacji pobierać będą od zakupów – niezależnie od jego wysokości, będzie to z pewnością nowy, bardzo ważny kanał sprzedaży dla wszystkich marek silnie działających w social media.” – mówi Milena Wójcicka, Digital Communication Manager
w Aliganzie.

 

Kto sprzeda via Instagram jako pierwszy?

Wersja beta, która pojawiła się wczoraj, będzie testowana przez kilkadziesiąt marek m.in. takich jak Nike, H&M czy Burberry. Branża mody już od dawna dostrzegała potencjał zakupowy Instagrama.  Wcześniej użytkownicy zainteresowani produktem widocznym w poście na Instagramie musieli przejść do e-sklepu marki. Wraz z uruchomieniem nowej funkcji „Checkout” użytkownicy będą mogli stuknąć w produkt i kupić go bez wychodzenia z aplikacji.
Podczas gdy marki będą przez Instagram obciążane opłatą prowizji, umożliwienie konsumentowi dokonywania zakupów w aplikacji sprawia, że ​​proces staje się bardziej płynny, co pobudzi większą liczbę sprzedaży niż gdyby użytkownik musiał przejść do innej witryny.

Jak możliwość zakupu bezpośrednio z Instagrama wyglądać będzie w praktyce?

Firmy będą miały możliwość sprzedaży produktów za pośrednictwem postów na swoim kanale, w Stories lub w wyznaczonej strefie handlowej. Instagram informuje, że 130 milionów ludzi każdego miesiąca korzysta z tagów produktów w postach i artykułach.

Jakie są prognozy finansowe?

Ten ruch wskazuje, że Instagram szuka więcej sposobów na zwiększenie sprzedaży na platformie, która według szacunków firmy usług finansowych Jefferies, ma stanowić 20% całkowitych przychodów Facebooka w 2019 roku. (Czyli może wynieść nawet 14 miliardów dolarów, jak podaje Jefferies). Jak powiedział rzecznik Instagrama, nowa funkcja była odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie ze strony marek na aplikację, aby lepiej połączyć się z ich odbiorcami.
Instagram zauważa, że ​​Checkout to tylko jedna z funkcji, które może zaoferować w ramach zakupów, a które ma w planach wdrożyć jeszcze w tym roku.

Zadać można sobie pytanie czy komercjalizacja odciągnie obecnych użytkowników od tej popularnej platformy, służącej przecież do udostępniania zdjęć. Na pewno będziemy się temu przyglądać.

Autor: Emilia Miksa

Galeria zdjęć

Wykorzystane kompetencje