Blog

Trzy wydarzenia z 2018 roku najmocniej wpływające na marketing w branży modowej
Jakiś czas temu zastanawialiśmy się w naszej agencji jakie wydarzenia z biegłego roku najmocniej wpłynęły na marketingi w branży mody. Kreatywna burza mózgów, która powstała wokół tego pytania pozwoliła nam dojść do wielu wniosków, a trzy z nich uważamy za szczególnie istotne. Oto one:

Rosnąca świadomość konsumentów dotycząca wpływu przemysłu modowego na środowisko i idąca za tym polityka marek

rezygnacja z futer wielkich marek (Gucci, Versace, Armani, Michael Kors, Donna Karan, HUGO BOSS, Burberry i Jean Paul Gaultier) – PETA nagradza etyczne firmy z branży fashionpromowanie recyklingu ubrań (The Other Stories, H&M, Reserved, Marks&Spencer), polityka zero waste w produkcji odzieży, także na naszym rynku (marka NAGO). Rosnący w siłę ruch slow fashion promujący świadomą konsumpcję mody wskazuje marketerom, że moda to nie tylko pogoń za trendami z pokazów, ale styl życia, w tym odpowiedzialność za naszą planetę. W skali marko wyrazem tego jest podpisanie przez 43 światowe marki odzieżowe (m.in. Adidas, Puma, H&M czy Levi’s) zobowiązania do walki ze zmianami klimatu na szczycie klimatycznym w Katowicach. A w skali mikro angażowane są działania samych marek. Dla przykładu ZARA minimalizuje negatywny wpływ na środowisko używając energii odnawialnej m.in. energii wiatrowej.

Oldschool, Vintage i zjawisko wielkiego, widocznego logo

Oczywiście rządzi Supreme ze swoim ogromnym czerwono-białym znakiem firmowym, ale logomanii uległy też Adidas, Champion i Fila – dres wyprzedził wysokie marki wybiegowe słynące wcześniej z wielkiego logo – Gucci czy Fendi. Nostalgiczny powrót do kultowych „znaczków” lat 90. kiedy markowe dresy były wszechobecne i łączyły branże muzyczną, sportową i celebrycką to świetna propozycja dla marketerów. Wreszcie widać logo!

Zdecydowany wpływ influencerów na świat mody

Trend ten i na świecie, i w Polsce panuje już od kilku lat, ale w 2018 roku na naszym polskim podwórku działo się naprawdę sporo. Przykładem jest współpraca Julii Wieniawy z NAKD i Jessiki Mercedes z firmą Orsay (która zresztą założyła własną markę modową Veclaim). Influencerzy już nie tylko wyznaczają trendy w modzie, ale sami je kreują projektując i zakładając własne marki odzieżowe. Uważamy, że ten obszar jest nadal bardzo rozwojowy

Galeria zdjęć

Wykorzystane kompetencje