Blog

Trendy w modzie, które będziemy nosić wiosną

Wszyscy musimy przyznać, że tegoroczna wiosna rozpoczęła się w nad wyraz szczególny sposób. Do tej pory obowiązujące trendy nabrały nowego, głębszego znaczenia, uaktualnionego o kontekst społeczny w dobie panującej pandemii. Branża mody staje zatem na jeszcze wyższym poziomie odpowiedzialności oraz wielowymiarowości, angażując się w walkę z koronawirusem.

Nadzwyczajna sytuacja wymaga od nas nadzwyczajnych środków. Projektanci, sieciówki i mniejsze marki zachęcają do pozostania w domu i przeniesienia ewentualnych zakupów na platformę online. Ma to na celu nie tylko utrzymanie się na rynku, ale również jednoczesne niesienie pomocy. Dla wielu naszych rodzimych twórców, przedsiębiorstw, biznesów, jest to istotna próba przetrwania oraz (podobnie, jak dla nas wszystkich), odnalezienia się w tej nowej i trudnej rzeczywistości. Wzajemna troska o siebie oraz odpowiedzialność, przekłada się na zapewnienie odpowiednich warunków pracownikom, komfortu kupującym, a jednocześnie na wsparciu polskiej służby zdrowia. Gest solidarności zyskał duży rozgłos, pojawiając się pod hashtagiem #wspierampolskiemarki #wspierampl #pomagamyonline. My także dołączamy do tej akcji, razem możemy zdziałać więcej!

 1. Zrównoważony rozwój

Połączenie trendów, funkcjonalności i ekologii – czas na zrównoważoną modę. Wiosną uwagę przyciąga kolekcja Joyful #EcoAware marki Reserved, z którą stworzysz przyjazny środowisku total look. Linia powstała z materiałów recyklingowych oraz organicznych. Wśród ubrań odnaleźć można elementy, które będą obowiązywać w sezonie letnim, czyli pastele, kwiaty, transparentność organzy, prążkowane dzianiny. A wszystko w modnych krojach oraz fasonach. Od różnego rodzaju topów czy dołów, po sukienki, komplety garniturów, do okryć wierzchnich. Jest jedna zasada – mieszaj i łącz do woli! Wybierając te projekty nie tylko zadbasz o otaczającą naturę, zmniejszysz ilość odpadów, ale również wspólnie z marką pod akcją #ReservedForUs wesprzesz polską służbę zdrowia – 10% ze sprzedaży każdego produktu z kolekcji zostanie przeznaczona na pomoc szpitalnym placówkom zakaźnym w Gdańsku oraz Krakowie.

2. Mniej znaczy więcej

Garderoba kapsułowa to przepis na sukces. Minimalistyczne projekty Ani Kuczyńskiej można ze sobą mieszać, tworząc wiele kombinacji zestawów. Uniwersalność kolorów (głównie czerń, biel oraz beże), jak i klasycznych krojów, sprawia że ubrania czy akcesoria dopasowują się do ciebie. Dodatkowym atutem jest ich ponadczasowy styl oraz jakość, które nigdy nie wyjdą z mody. Podobnie, jak pomaganie – dokonując zakupu na stronie marki wesprzesz polską służbę zdrowia (10% przychodu zostanie przekazane na rzecz Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie).

Jeśli chcesz natomiast stworzyć wszechstronną stylizację, doskonałą na różnorodne okazje, pobaw się dodatkami! Modne buty oraz pasek w stylu kowbojskim czy torebka w cow print z metką Mako z pewnością urozmaicą każdy look, dodając subtelny akcent oryginalności, wobec którego nie można przejść obojętnie. Tym bardziej, kiedy w grę wchodzi wsparcie potrzebujących – 10% z zakupu online zostanie przekazane na rzecz 7 Szpitala Marynarki Wojennej z Przychodnią SPOZ w Gdańsku.

3. Dziewczęcy romantyzm

Im cieplej, tym nasza garderoba staje się lżejsza. Dlatego wiosna to doskonały czas, by powrócić do zwiewnych, delikatnych projektów. Oprócz pastelowych kolorów, na pierwszy plan wychodzą zmysłowe prześwity, które w ostatnim czasie jeszcze silniej zagościły w modzie. Powodzeniem cieszą się wykończenia z organzy, które można odnaleźć również w propozycjach szwedzkiej marki Monki (brand jest częścią grupy H&M, aktualnie organizującej produkcję środków ochrony osobistej dla szpitali i pracowników służby zdrowia).

Alternatywą dla tego trendu będzie klasyczna wersja transparentnego rękawa, pojawiająca się w stonowanych sukienkach z metką Vzoor. Co wyróżnia brand? Nie tylko wspomniane projekty, ale i wielkie serce. W tym wyjątkowym czasie marka wstrzymała dotychczasowe plany związane z kolekcją: zespół podjął decyzję o pomocy służbie zdrowia, szyjąc w swoich szwalniach maseczki ochronne. Za ten piękny gest należą się ogromne podziękowania!

4. Zwiastun wiosny

Kwiaty to trend, bez którego nie wyobrażamy sobie sezonu letniego.  Wdzięczny motyw, inspirowany otaczającą przyrodą, od zawsze jest chętnie wykorzystywany w modzie. Pasja do roślin Christiana Diora zaowocowała pięknymi projektami z wykorzystaniem tego wzoru (aktualnie koncern LVMH, właściciel domów mody takich jak Dior czy Givenchy, wspiera francuską służbę zdrowia produkując żele do dezynfekcji rąk). W tym sezonie nie może być inaczej – print króluje w letnich kolekcjach światowych projektantów, jak u Dolce&Gabbana, którzy również nie są obojętni na aktualną sytuację, dofinansowując badania naukowe.

Także wśród rodzimych brandów odnajdziemy zwiastun wiosny. Botaniczny must have przyozdobił ubrania marek Mosquito oraz Solar, które włączyły się w walkę koronawirusem. W firmowej szwalni Mosquito w Tomaszowie powstaje tysiące maseczek ochronnych (w planach jest uszycie 100 tysięcy sztuk), które trafią do szpitali w całym kraju. Na podobne działanie zdecydował się Solar. Zespół wzorcowni tej marki przygotował pakiet bawełnianych masek ochronnych wielorazowego użytku, które zostały przekazane dla personelu Ginekologiczno-Położniczego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Maski są wykonane z bawełny, są sterylne i mają kolorowy akcent, który został dodany, by przekazać odrobinę otuchy i dobrej energii.

Limitowana linia ubrań z symbolem solidarności i ochrony przed chorobą, czerwonym anemonem, przyozdobiła natomiast koszule Wólczanki. Kwota 100 zł ze sprzedaży każdej sztuki zostanie przekazana na zakup sprzętu medycznego, wspierającego polską służbę zdrowia. #MyWólczankaPomagamy

5. Stylowe dopełnienie

Przysłowiową „kropką nad i” są dodatki pod każdą postacią. Można nosić je w połączeniu z niemal wszystkimi stylizacjami! Doskonale dopasowują się do indywidualnych potrzeb, subtelnie podkreślając wdzięk i elegancję. Tak, jak tradycyjne zegarki – klasyka nigdy nie wychodząca z mody. Modele, pełniące nie tylko swoją funkcję praktyczną i estetyczną, ale także opatrzone szczytnym celem, można odnaleźć w sklepie Time Trend (pod akcją #TimeTrendCzasPomagać od każdego zamówienia złożonego online, firma przekazuje 20 zł na Ogólnopolską Zbiórkę Walki z COVID-19).

Wiosnę przyozdobi także minimalistyczna biżuteria, taka jak jedwabna bransoletka ze złotym serduszkiem Rosa Chains, nadająca efekt niesamowitej delikatności. Jej wyjątkowość kryje się również w geście wsparcia – całkowity dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany na pomoc Dziecięcemu Szpitalowi Klinicznemu im. Józefa Polikarpa Brudzińskiego w Warszawie.

Galeria zdjęć

Trendy w modzie, które będziemy nosić wiosną Trendy w modzie, które będziemy nosić wiosną Trendy w modzie, które będziemy nosić wiosną Trendy w modzie, które będziemy nosić wiosną Trendy w modzie, które będziemy nosić wiosną

Wykorzystane kompetencje