Blog

3 zasady komunikacji MARKI BEAUTY – case study: THE BODY SHOP

Komunikacja marek modowych, beauty czy lifestyle na pierwszy rzut oka nie różni się od siebie niczym szczególnym. W każdym z tych przypadków pracujemy na produkcie czy marce, które możemy bliżej poznać zagłębiają się w ich historię. Jednak, aby rzetelnie i skutecznie zaprezentować markę beauty pamiętajmy o 3 krokach, które poprowadzą nas wprost do umysłów (i być może serc ?) redaktorów.

Poniżej przedstawiam przykład działań komunikacyjnych na podstawie The Body Shop.

ZASADA NR 1 – KAŻDĄ MARKĘ COŚ WYRÓŻNIA

Marki The Body Shop nie trzeba nikomu przedstawiać. To oryginalna, naturalna oraz etyczna marka kosmetyczna. Szeroka gama produktów obejmuje kosmetyki pielęgnacyjne do ciała, twarzy oraz makijażu, a wśród nich także produkty wegetariańskie i wegańskie.  W ofercie można znaleźć kultowe masła,  pachnące żele pod prysznic, balsamy do ciała, peelingi, olejki zapachowe oraz kosmetyki do pielęgnacji twarzy dla każdego typu cery, zawierające unikatowe i starannie wyselekcjonowane składniki z całego świata.

Wszystkie pogrubione wyżej fragmenty stanowią nasze wyróżniki marki.

To na nich opieramy komunikację marki i jej produktów. Nie każdą markę przejmuje los planety, a The Body Shop poszukując naturalnych składników do produkcji kosmetyków dąży do mądrego wykorzystania zasobów naturalnych. Poza tym jest PIERWSZĄ firmą kosmetyczną, która wprowadziła zasady uczciwego handlu do przemysłu kosmetycznego poprzez swój własny program Community Trade. A także jako PIERWSZA marka wprowadziła opakowania, które w całości mogą zostać poddane procesowi recyklingu i jest zaangażowana w liczne akcje na rzecz ratowania środowiska naturalnego.

ZASADA NR 2 – TESTOWANIE PRODUKTU

Przy budowaniu strategii komunikacji dla marki kosmetycznej istotna jest możliwość bliższego poznania produktu, przetestowania go, poznania konsystencji czy zapachu. Nawet najbardziej kwieciste peany o właściwościach kosmetyku nie oddadzą jego faktycznego działania.

Aby przybliżyć świat marki i jej produktów redaktorom czy influencerom, na opinii których nam zależy, trzeba zadbać o product seeding i możliwości przetestowania produktów np. podczas kameralnych spotkań prasowych. Poniżej przykład spotkania prasowego The Body Shop w naszym showroomie przy ul. Szpitalnej 8A w Warszawie.

ZASADA NR 3 – ZGŁĘBIAJ WIEDZĘ

Mydło służy do mycia, a balsam do smarowania. Taka wiedza nie wystarczy przy pracy nad marce kosmetycznej. Wiedza o właściwościach produktu, jego unikatowych składnikach i ich wpływie na naszą skórę to podstawa wymagana do rzetelnej i profesjonalnej komunikacji. Czytaj, sprawdzaj, testuj na sobie. Rób wszystko, aby jak najlepiej poznać produkt i być partnerem do dyskusji o nim.

Przypadły Ci do gustu powyższe zasady komunikacji? Śledź naszego bloga i sprawdzaj artykuły i podpowiedzi także w innych wątkach eksperckich. Na ich skuteczność dajemy gwarancję Aliganzy :).

Autor: Emilia Miksa

Galeria zdjęć

3 zasady komunikacji MARKI BEAUTY – case study: THE BODY SHOP 3 zasady komunikacji MARKI BEAUTY – case study: THE BODY SHOP 3 zasady komunikacji MARKI BEAUTY – case study: THE BODY SHOP 3 zasady komunikacji MARKI BEAUTY – case study: THE BODY SHOP

Wykorzystane kompetencje